Kilka pytań dotyczących programowania graficznego

Kultura w każdej formie, porozmawiaj o niej, pokaż swoje prace, zaproś na wydarzenie kulturalne
kepricorns3
Debiutant
Debiutant
Posty: 1
Rejestracja: 20 sierpnia 2020, 10:03

Kilka pytań dotyczących programowania graficznego

Post autor: kepricorns3 »

Cześć. Ostatnio bawiłem się grafiką komputerową, a konkretnie wulkanem (ale te pytania dotyczą wszystkich API), mam kilka rzeczy działających jak własny menedżer pamięci itp., Ale nie mogłem odpowiedzieć na kilka dość podstawowych pytań dotyczących wydajności i optymalnego sposobu działania rzecz.

Oto kilka podstawowych pytań, na które nie mogłem znaleźć odpowiedzi:

są zbędne indeksy, które obniżają wydajność, jeśli wypełnię mój bufor indeksów danymi takimi jak {0, 1, 2, 2, 3, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0} i narysuję każdy z nich, czy będzie jakikolwiek wpływ na wydajność, jeśli moje Vertex Shadery staną się skomplikowane, czy też sterownik rozpozna, że ​​to rysowanie nie spowoduje narysowania żadnych fragmentów i je odrzuci?

Czy istnieje spadek wydajności w przypadku wielu wezwań do losowania? vulkan, ponieważ wszystkie wywołania draw są zawarte w jednym buforze poleceń, nie powinno być nic innego podczas dzielenia wywołania draw na mniejsze części, czy mam rację?

Czy interpolację należy przeprowadzić po stronie procesora, czy po stronie procesora graficznego, a jeśli podejrzewam, że po stronie procesora graficznego, gdy dojdę do animacji szkieletu, będę mógł dokonać interpolacji?



4. Jak powinienem interpretować macierz Model-Wiew-Projection, o ile rozumiem, używamy macierzy widoku, aby przekształcić wszystko zgodnie z tym, gdzie patrzy "kamera", a rzutowanie, aby opisać rzut, ortografię lub perspektywę, ale do czego służy model?

Ogromne podziękowania dla wszystkich, którzy poświęcają czas na odpowiedź, życzę miłego dnia!
ODPOWIEDZ